Moduł Finansowo- Księgowy

Moduł enova365 Finanse i Księgowość został uznany na rynku za jeden z najlepszych programów dla Księgowości. Ten zaszczyt zobowiązuje, dlatego producent szczególną uwagę przywiązuje nie tylko do szczególnych funkcjonalności tego modułu, ale również do tego, aby był zawsze zgodny z przepisami i na bieżąco aktualizowany. W księgowości poruszanie się w obrębie aktualnych przepisów to klucz do sukcesu.

Narzędzie zostało tak przygotowane, aby objąć każdy model księgowości. Łączy więc w sobie zarówno pełną księgowość ( Księga Handlowa), księgowość uproszczoną- Księgi Przychodów i Rozchodów oraz Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Posiada wbudowany moduł enova365 Księga Inwentarzowa, który pozwala prowadzić ewidencję majątku firmy według standardów rachunkowości.

Dodatkowo, wspomaga ewidencję środków pieniężnych i rozliczeń, umożliwiając przedsiębiorcy pełną kontrolę nad finansami.

Moduł enova365 Księga Handlowa

Najważniejsze funkcjonalności Księga Handlowa:

Ewidencja dokumentów i Dziennik – obejmuje automatyczne przeksięgowanie dokumentów do dziennika oraz daje możliwość prowadzenie zapisów księgowych wg jednego dziennika lub sub-dzienników.

Obroty i Salda– pozwalają na przeglądanie sald i obrotów kont syntetycznych i analitycznych oraz zapisów na kontach.

Bufor księgowań – jest pewnego rodzaju notatnikiem, w którym ewidencjonujemy dokumenty czy zapisy księgowe. Pozwala zarządzać dokumentami poprzez kilka statusów np. dokument wprowadzony lub dokument do wyjaśnienia.

Ewidencja Środków Pieniężnych – rejestruje i zarządza wpłatami i wypłatami bankowymi i kasowymi w różnych walutach. Odpowiada za zobowiązania i należności oraz windykację. Zajmuje się rozrachunkami z kontrahentami i raportowaniem. Pozwala kontrolować płatności w oparciu o terminy płatności oraz zaplanować przepływy finansowe w danym okresie czasu.

Ewidencja dokumentów i ewidencja VAT – stanowi bazę dokumentów, które podlegają księgowaniu. Rejestruje dokumenty VAT związane z zakupem i sprzedażą, na podstawie których generowane są deklaracje VAT-7. Pozwala rozliczać VAT metodą kasową i memoriałową.

Deklaracje – system daje możliwość wygenerowania zaliczek na podatek dochodowy na zasadach ogólnych, liniowych, CIT -8, deklaracji VAT-7,deklaracji VAT- EU oraz Jednolitych Plików Kontrolnych. Deklaracje (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) wysyłane są do systemu podatkowego w formie elektronicznej opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem niekwalifikowanym. Są zapisywane w aplikacji wraz historią transmisji oraz urzędowym potwierdzeniem odbioru.

Moduł enova365 Księga Podatkowa( Księga Przychodów i Rozchodów, Ewidencja Ryczałtowa)

Najważniejsze funkcjonalności Księga Podatkowa:

Księga Przychodów i Rozchodów – pozwala na prowadzenie księgowości w formie uproszczonej. Księgowane są przychody ze sprzedaży, wydatki związane z zakupem towarów handlowych oraz związane z prowadzeniem działalności.

Ewidencja ryczałtowa – umożliwia prowadzenie uproszczonej ewidencji przychodów przez podatników rozliczających podatek dochodowy na zasadach ryczałtu. Obejmuje wszystkie mechanizmy wspomagające rozliczanie podatku VAT.

Najważniejsze funkcjonalności Księga Podatkowa:

Rozliczenia podatku VAT – pozwala na prowadzenie rozliczeń podatku VAT poprzez: ewidencję dokumentów VAT, rejestry VAT, deklaracje VAT-7 i VAT-UE,

Deklaracje – system daje możliwość przygotowania i automatycznego drukowania zaliczek na podatek dochodowy dla jednego lub wielu właścicieli. Posiada specjalny mechanizm umożliwiający wysyłanie do systemu podatkowego deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-7D) w formie elektronicznej opatrzonych podpisem kwalifikowanym lub podpisem niekwalifikowanym. Są one rejestrowane w systemie wraz historią transmisji i urzędowym potwierdzeniem odbioru.

Zestawienia księgowe – umożliwiają obliczenie bilansu firmy oraz wyliczenie i zaprezentowanie wyników działalności.

Bufor księgowań – jest pewnego rodzaju notatnikiem, w którym ewidencjonujemy dokumenty czy zapisy księgowe. Pozwala zarządzać dokumentami poprzez kilka statusów np. dokument wprowadzony lub dokument do wyjaśnienia.

Ewidencja Środków Pieniężnych – pozwala kontrolować płatności w oparciu o terminy płatności oraz zaplanować przepływy finansowe w danym okresie czasu.

Moduł enova365 Księga Inwentarzowa

Moduł enova365 Księga Inwentarzowa umożliwia ewidencję majątku firmy ( środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia) zgodnie ze standardami rachunkowości. Zapewnia pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi oraz ewidencjonuje dokumenty związane z ich obrotem. Rejestruje źródła pozyskania środków trwałych i zarządza ich amortyzacją.

Zalety modułu enova365 Finanse i Księgowość:

– zawsze zgodny i na bieżąco aktualizowany pod kątem przepisów,
– zawiera mechanizmy obsługujące wszystkie modele księgowe,
– szerokie możliwości konfiguracyjne sprawiają, że potrafi dopasować się do indywidualnych potrzeb klienta,
– pełna automatyzacja pozwala zaoszczędzić czas,
– posiada rozbudowane możliwości raportowania i analiz, co znacznie ułatwia zarządzanie finansami firmy.

Usprawnienia enova 365 Moduł Finanse i Księgowość:

– dodatek Windykacja umożliwiający kontrole nad dłużnikami,
Elektroniczne Wyciągi Bankowe– automatycznie zaczytują do systemu wyciągi bankowe pobrane ze stron banków. Dane są w postaci raportu zawierającego operacje bankowe oraz wpłaty i wypłaty,
Wirtualne Rachunki Bankowe– pozwala na prowadzenie rozrachunków z kontrahentami za pośrednictwem usługi płatności masowych,
Importy Księgowe– importowanie do księgowości kompletu dokumentów wraz z danymi wspierającymi i przyspieszającymi proces księgowania,
Eksporty Księgowe– eksportowanie naniesionych w dokumencie źródłowym atrybutów (cecha, opis analityczny), które po zaimportowaniu zostaną automatycznie zaksięgowane,
Analizy MS Excel – narzędzie do przeprowadzanie analizy danych księgowych oraz tworzenia indywidualnych analiz zgodnie z potrzebami,
Jednostki Budżetowe – pozwala rejestrować zdarzenia gospodarcze w oparciu o klasyfikacje budżetowe, daje możliwość przygotowywania planów wydatków i dochodów , obejmuje kontrolę realizacji planów oraz zaangażowania środków budżetowych,
Praca na Wielu Bazach – zapewnia usprawnienie działań operacyjnych na wielu/kilku bazach (wiele firm), zmniejszenie czasochłonności działań konfiguracyjnych i serwisowych,
Split Payment – daje możliwość obsługi mechanizmu podzielnej płatności,
eDeklaracje– szybkie generowanie i wysyłki Deklaracji,
wersja multi na urządzenia mobilne, która umożliwia dostęp do systemu z każdego miejsca.